Statistika
rok: 2011
Měsíc | OK TIP | KO TIP | ROI % |
Leden | XXX | XXX | XXX |
Únor | XXX | XXX | XXX |
Březen | XXX | XXX | XXX |
Duben | 6 | 2 | |
Květen | |||
Červen | |||
Červenec | |||
Srpen | |||
Září | |||
Říjen | |||
Listopad | |||
Prosinec | |||
Celkem |
ROI
Co je to ROI?
ROI je anglická zkratka a znamená Return On Investments, česky je to návratnost investic.
ROI (někdy také ROI index) označuje poměr vydělaných peněz k penězům investovaným. ROI tedy udává zisk v procentech z utracené částky.
Jak spočítám svůj ROI?
Je to jednoduché. Z výše uvedeného si jistě mnozí z Vás odvodili vzorec:
ZISK / INVESTICE * 100 = ROI (%)
ZISK = VÝBĚR (chcete-li výhra) - INVESTICE (v našem případě je to důvěra, chcete-li vklad)
Příklad:
Vsadíme 100,-Kč (bez manipulačního poplatku) na tiket s celkovým kursem 5, tudíž eventuelní výhra je 500,-Kč a tiket vyjde.
Počítáme: tímto jsme získali 400,-Kč (výhra 500,-Kč - 100,-Kč vklad) a tuto částku vydělíme vkladem 100,-Kč a následně vynásobíme 100, to znamená: 400 / 100 * 100 = 400%
Naše návratnost investic je, v případě tohoto tiketu, čtyřnásobná.
ROI je jeden z rozhodujících marketingových ukazatelů.